10KCK er nu officielt blevet Cambridge English Preparation Centre

10KCK er nu officielt blevet Cambridge English Preparation Centre. Fra skoleåret 22/23 tilbyder vi valgfaget Cambridge English med undervisning på niveauet B2 First. Cambridge English er for dig, der vil nørde engelsk både i skrift og tale og blive endnu bedre til dagligdags engelsk – ikke bare skoleengelsk. B2 First kvalificerer dig til at arbejde i et engelsktalende land og følge international undervisning på engelsk.

Vi giver muligheden for, i maj/juni måned, at gå til prøve og få et Cambridge Certificate of English. Certifikatet giver adgang til at søge optagelse på danske og internationale uddannelsesinstitutioner, både udenlandske gymnasier og universiteter samt søge studievisum til Australien. Hvis man ønsker at gå til eksamen, er der en egenbetaling til certifikat og eksamensomkostninger. Skolen giver tilskud til dette.

Om du vil fortsætte på almen ungdomsuddannelse eller tage en international uddannelse på eksempelvis IB eller i udlandet, vil Cambridge engelsk forberede og gøre dig klar hertil.

Læs mere om Cambridge English her: https://www.cambridgeenglish.org/